ففففف

طرح پیش فروش هایما ۷X + جزئیات

طرح پیش فروش هایما ۷X + جزئیات

گروه صنعتی ایران خودرو شرایط پیش فروش خودروی هایما ۷X را ویژه متقاضیان طرح جوانی جمعیت (مادران) سامانه یکپارچه خودروهای داخلی اعلام کرد.

این طرح از روز چهارشنبه مورخ ۱۳ تیر ماه فعال خواهد شد.

متقاضیان می توانند از ساعت ۱۰ صبح از طریق وبسایت فروش اینترنتی ایران خودرو نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

مزایا و معایب

+ طراحی فضایی و خاص

+ لوکس‌گرایی نسبی داخل کابین

+ پیشرانه توانمند

+ قابلیت حمل پنج تا هفت سرنشین

+ آپشن‌های رفاهی و ایمنی قابل قبول

– تعلق به کلاس MPV

– محبوبیت کمتر MPV در برابر کراس‌اوور

مشخصات فنی

مینی‌ون یا همان MPV هایما با نام ۷X، یک خودرو کاملا جدید است که تولید آن به سال ۲۰۲۰ باز می‌گردد. این خودرو در بازار چین با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو ارائه شد اما برای بازار جهانی، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری نیز برای آن در نظر گرفته شد. اگرچه پیشرانه ۱.۶ لیتری برای خودرویی با این ابعاد مناسب‌تر است، اما در صورت عرضه در بازار ایران انتظار می‌رود ایران خودرو پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو انژکتوری نوع MPI (پاشش سوخت چند نقطه‌ای) با توان ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتون.متری را برای بازار ایران مناسب‌تر بداند، چرا که این پیشرانه پیچیدگی سیستم انتقال سوخت تزریق مستقیم (GDI) پیشرانه ۱.۶ لیتری را نخواهد داشت. از آن گذشته هیچ کس از یک خودرو کلاس MPV انتظار رفتار اسپرت ندارد و خودروسازی چون ایران خودرو بارها ثابت‌کرده است که در صورت سهولت در رویه عرضه خودرو، این خودروساز دولتی همواره گزینه ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر را برای بازار کشور انتخاب خواهد کرد.

با این وجود لازم به ذکر است که با وجود اختلاف حجم و اختلاف فنی میان دو پیشرانه، هر دو ستاپ از لحاظ آلایندگی یورو شش و گیربکس به کار رفته با یکدیگر مشترک است. از این رو اختلاف میزان مصرف سوخت متوسط میان آن‌ها در بیشترین حالت ممکن، به اندازه حدود ۰.۵ لیتر به نفع پیشرانه قدرتمندتر تزریق مستقیم ۱.۶ لیتری است.

دیدگاه‌ها
COMMENTS

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *